Сіра китайська стіна: всередині світової бетонної наддержави

 

БEТOН: КOЛИ МAСШТAБИ ВРAЖAЮТЬ

У пeрeдмістяx нa півдeнь від Пeкінa будується aeрoпoрт, який мoжe стaти oдним з нaйбільш зaйнятиx aeрoпoртів у світі. Зaвдяки йoгo врaжaючoму дизaйну від aрxітeктoрів бюрo Zaha Hadid він oтримaв прізвиськo «мoрськa зіркa». Міжнaрoдний aeрoпoрт Дaсінь у Пeкіні мaє відкритися в жовтні і в кінцевому підсумку може прийняти більше 100 мільйонів пасажирів сверху рік. У той час як сталевий екзоскелет вагою 52 000 звук охоплює шість залів аеропорту, одразу потрапляє в очі, тетюха, що визначає багато китайських мегапроектів: 1,6 млн. кубометрів бетону, використаного в (видах проекту.

Будівництво нового аеропортного вузла розпочалося в 2014 році і є одним з найбільших інфраструктурних проектів, ініційованим президентом країни Сі Цзіньпіном, з метою стримувати уповільнення економіки Китаю.

Розташований получи и распишись 67 км на південь від столиці, аеропорт розкинувся сверху 780 000 кв. метрів — приблизно для третину розміру м. Едінбург. После планами він має обробляти 72 мільйони пасажирів нате рік і матиме до 2025 року чотири злітно-посадочні смуги. Існує також і довгострокове бачення додаткових злітно-посадкових смуг та розмови насчет об’єм у 200 мільйонів пасажирів. Існуючий міжнародний аеропорт Пекіна сверху північному сході, який залишатиметься відкритим, вже обробляє близько 96 мільйонів пасажирів в рік.

Одна група, яка отнюдь не виграє від передового сучасного дизайну — це 20 тисяч людей, виселених з села Дасінь, щоб звільнити місце про будівництва. Ще 20 сіл планується переселити після того як аеропорт відкриється выше занепокоєння з приводу шумового забруднення.

Новий аеропорт — лише остання шеф в історії про те як Небесная империя став бетонною супердержавою 21-го століття. Починаючи з 2003 року Небесная империя кожні два роки виробляє більше цементу ніж США протягом всього 20-го століття. Навіть після спаду в останні роки Небесная империя використовує майже половину світового бетону. Будівельний квадрант — дороги, мости, залізниці, містобудування та інші обязательно-сталеві проекти — становили третину розширення китайської економіки в 2017 році.

Поднебесная (империя) вже є домом для найбільшої в світі бетонної конструкції — греблі  ГЕС «Три ущелини» сквозь річку Янцзи. Іноді вона називається «новою Великою китайською стіною», що включає 27,2 млн. кубометрів бетону. Як і всі бетонні досягнення Китаю вона є предметом дискусій. Близько 1,4 мільйона людей були переселені в рамках проекту, були скарги для те що переселення поселень було непрофесійним, а компенсаційні гроші зникали в касі місцевого самоврядування. Більше 100 працівників загинули в процесі будівництва, а археологічні та культурні об\’єкти поряд з ГЕС були затоплені. Нічого з цього далеко не заважало Лі Юнгану, генеральному директору Корпорації «Три ущелини», оголосити в 2006 році, що полузапруда була «найбільшим проектом, який китайський народные массы здійснив протягом тисяч років».

Лі лише доводилося чекати ще сім років, щоб перевершити ще Вотан китайський бетонний подвиг. У 2013 році відкрився східний рейс меліораційно-транспортного проекту «Перенесення води з Півдня возьми Північ», що з\’єднав Важный канал між річками Янцзи та Хуанхе нате сході Китаю зі столицею Пекіном сверху півночі. Проект є багаторічним планом интересах відведення води з повноводного півдня Китаю перед його посушливої півночі, мол дефіцит води є гострою проблемою. Водний дорога вже коштував близько $ 80 млрд., що трудиться його найдорожчим інфраструктурним проектом у світі. Тільки получи и распишись першому етапі він використав більш ніж удвічі більше бетону вслед дамбу «Три ущелини»: 65 млн. кубометрів. Прожект в кінцевому підсумку транспортує вантажі та прісну воду получи відстань більше 4300 км.

Такі амбітні інфраструктурні проекти вимагають великої кількості бетону. Але цей попит подумаешь задовольняється виробництвом цементу в країні: у 2017 році Небесная империя виробляв 2,4 млрд. оттенок цієї продукції – більше вслед за решту країн світу. Але загальна потужність цементної промисловості Китаю наближається прежде 4 млрд. тон щороку. Ця невідповідність пояснюється тисячами занедбаних либо недостатньо використовуваних цементних заводів, які викидають промислові серця Китаю. Це реликт багаторічних інвестицій експортерам, підтриманих дешевими кредитами державних компаній, які неважный (=маловажный) використовували прибуток для покращення виробництва та збільшення зайнятості.

ДІЗНАЙТЕСЬ БІЛЬШЕ ЦІКАВИХ ФАКТІВ Оборона БЕТОН:

Засада надлишкових потужностей Китаю, особливо у важкій промисловості, добре задокументована. У лютому минулого року Міністерство промисловості та інформаційних технологій країни оголосило, що розширення потужності в цементній промисловості если суворо заборонено до кінця року з метою скорочення потужності возьми 10 %  до 2020 року.

Проте подібні обмеження возьми виробництво поки що безграмотный припиняють бетонну історію Китаю. У жовтні 2018 року найбільший у світі морський міст, міст Сянган-Чжухай-Макао, був офіційно відкритий Сі Цзіньпінем. Він має довжину 55 кілометрів і це також найдовша сполучена транспортна лінія у світі — в 20 разів перевищує довжину мосту «Золоті пайлоу» в Сан-Франциско. Будівництво коштувало 18.3 млрд. доларів, зайняло 9 років і використало 1.08 млн кубометрів бетону, створивши змієподібну інфраструктуру з мостів, штучних островів та тунелів.

Але никак не все так райдужно як здається. Перший прикрий випадок з цим мостом виявився пов’язаним з бетоном. У грудні 2017 року фахівець з технічної лабораторії Гонконгу був ув\’язнений возьми вісім місяців за фальсифікації результатів тесту бери стиснення бетону для цього мосту. Думец місцевої ради Гонконгу Брус Чан заявив, що дебош «створив кризу довіри до самого здатності уряду Гонконгу контролювати та забезпечувати довіру вплоть до великомасштабних будівельних проектів», як повідомляла Hong Kong Free Press.

Але криза довіри полягала безлюдный (=малолюдный) тільки в стандартах безпеки. Мільйон кубічних метрів бетону також являють собой зростаючу досяжність материкового Китаю впредь до нібито автономних регіонів Аомынь та Гонконг. Едді Говорят, продемократичний депутат місцевої в угоду Гонконгу заявив минулого року, що міст є «політично керованим мегапроектом не принимая во внимание нагальної потреби», враховуючи існуючі транспортні зв\’язки між Гонконгом і материком. Інші називають його «білим слоном» і несправедливим тягарем пользу кого гонконгських платників податків.

Бетонна манія в Китаї демонструє два ознак свого зменшення. Багатоповерхівки инициативно ростуть по краям міст, щоб задовольнити нескінченний потік мігрантів з сіл, а головні проекти, такі як новий аеропорт Пекіна разве Гонконгський міст, вважаються престижними досягненнями. У більш скромному масштабі у Шанхаї в початку цього року був відкритий найдовший у світі бетонний міст, роздрукований получай 3D-принтері. Це подвиг техніки з боку 176 окремих 3D-принтерів, що приборкали бетон.